C C C C A+ A A- X

Окръжен съд – Русе обявява конкурс

Дата на публикуване 23 януари 2024 Последна редакция 25 януари 2024 обяви и конкурси Отпечатай

 

На основание Заповед № 36/22.01.2024 г. на административния ръководител на Окръжен съд – Русе се обявява конкурс, на основание чл. 67, ал. 1, т. 1 от КТ, за заемане на следните длъжности:

  • „Съдебен администратор“ – 1 щатна бройка;
  • „Съдебен секретар“ – 3 щатни бройки;
  • „Съдебен деловодител“ – 3 щатни бройки.

Място на работа: гр. Русе, Съдебна палата, ул. „Александровска” № 57.

  1. Кратко описание на длъжностите:
  • „Съдебен администратор“ – планира, организира и ръководи съдебните служители; отговаря за управлението на административната дейност в съда; осигурява организационна връзка между административния ръководител и съдиите с администрацията на съда; организира разпределението на дейностите между отделните звена на администрацията на съда и изпълнението на задълженията на съдебните служители; въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, автоматизацията и връзките с обществеността; създава условия за нормална и ефективна работа на съдебните служители; организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите; организира обучението на съдебните служители и повишаването на тяхната квалификация; следи за спазването на трудовата дисциплина и уплътняване на работното време; съгласува времето за ползване на отпуските от съдебните служители и тяхното персонално заместване от друг служител; участва в комисията по атестиране и предлага промяна в ранговете и трудовото им възнаграждение; предлага служителите за поощрение или за налагане на дисциплинарни наказания; ръководи работата по изготвянето на проекта за бюджет на съда и го представя за одобрение на административния ръководител на съда; ръководи и контролира снабдяването и оборудването на съда; организира контрола по събирането на таксите от администрацията на съда; планира и контролира дейността по изграждането, поддържането и ремонта на съдебната сграда; изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на съда;
  • „Съдебен секретар” – съставя протоколи за откритите съдебни заседания под диктовката на председателя на състава, в тридневен срок; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата и ги поставя пред съдебните зали и информационните табла; подрежда и номерира по реда на постъпването им книжата от заседанията; изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите заседания; вписва в книгата за открити съдебни заседания делата на състава; съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели и съдебни заседатели; съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията, или отразява начина на уведомяването им; най-малко 10 дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията-докладчик; изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание; изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това в регистъра за издадените изпълнителни листове; в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията-докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела – в деловодството; анонимизира протоколите от съдебни заседания и съдебните актове и ги подготвя за публикуване на страницата на съда в интернет в предвидените от закона случаи; вписва в книгата за закрити и разпоредителни заседания разпорежданията на съда; извършва и други дейности, възложени му от административния ръководител на съда или от съдебния администратор;
  • „Съдебен деловодител“ – окомплектова образуваните и разпределени на съдия-докладчик входящи документи; извършва вписвания в съответните деловодни книги; изготвя списък за призовките, изпраща призовките и съобщенията по делата с изключение на тези по отложените дела; подрежда и докладва на съдията-докладчик новопостъпили документи към висящите дела; изпълнява разпореждания на съда, постановени в закрити и разпоредителни заседания; следи за изтичане на процесуалните срокове, представя делата на съдиите-докладчици и изпълнява техните указания; организира и поддържа подреждането на делата в деловодството; предоставя справки по делата; подготвя и изпраща до съответната инстанция делата по разпореждане на съдията-докладчик, по които са постъпили жалби; проверява ежемесечно делата без движение и спрените дела и ги докладва на съдията-докладчик; извършва проверка и предава в архива делата, но не по-рано от два месеца след приключването им; поддържа календар за насрочените дела; отразява в електронната папка и/или на хартиен носител съответния статус и местоположение на делото; изготвя и изпраща обявления на страните след постановяване на решение по делото, като прави отбелязване върху решението; вписва новообразуваните дела в азбучниците и в съответните описни книги най-късно на следващия ден след образуването; оставя копия от изходящите документи, които се съхраняват към съответните съдебни дела или папки; връща на съответния орган приложените по делото преписки и материали след влизане в сила на съдебния акт; изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и определени със заповед на административния ръководител на съда или с разпореждане на съдебния администратор;
  1. Общи изисквания за заемане на длъжностите:

Всеки кандидат трябва да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, за която кандидатства – български гражданин, гражданин на друга държава-членка на ЕС, на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП или на Конфедерация Швейцария; да е навършил пълнолетие; да не е поставен под запрещение; да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер; да не е лишен по съответен ред от правото да заема определена длъжност; да отговаря на изискванията за заемане на длъжността, предвидени в нормативните актове, в ПАС, в чл. 340а, ал. 1 и ал. 2 от ЗСВ и в длъжностната характеристика за съответната длъжност; средно образование – за длъжностите „съдебен секретар“, „съдебен деловодител“, а за длъжността „съдебен администратор“ – да има българско гражданство; висше образование с образователна степен „магистър“ по специалностите публична администрация, икономика или право и професионален опит не по-малко от 8 години; не е осъждано на лишаване от свобода за умишлено престъпление от общ характер независимо от реабилитацията; притежава необходимите нравствени и професионални качества; притежава добри практически умения за работа със системен и приложен софтуер. 

  1. Минимални и специфични изисквания, предвидени за заемане на длъжностите: 
  • „съдебен администратор“ – добри познания по правопис, граматика и пунктуация; компютърни умения, текстообработка, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; комуникативност, деловитост, коректност и учтивост във взаимоотношенията; отговорност и оперативност при изпълнение на служебните задължения; умение за работа в екип; отлично познаване на нормативната уредба на съдебната власт, както и вътрешни актове, регулиращи функционирането на съдебната система, Правилника за администрацията в съдилищата, нормативните актове в областта на трудовото, административното, финансовото и данъчното право; осъвременява знанията си и разбира административните последствия от промените в законодателството; управленски умения;

Предимство: наличие на опит в изпълнението на сходна или идентична длъжност.

  • „съдебен секретар“ – владеене на машинопис и правопис, граматика и пунктуация; отлични компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с МS Excel, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; отлични познания и умения за съставяне и оформяне на съдебни протоколи, писма, удостоверения и др.; отлични познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители); опит при работа с документи и кореспонденция; отлични комуникационни и организационни умения, отлични умения за работа в екип; притежание на необходимите нравствени и професионални качества;
  • „съдебен деловодител“ – познания по правопис, граматика и пунктуация; компютърни умения, текстообработка с MS Word и обработка на данни с МS Excel, работа със стандартно офис оборудване и софтуерни продукти; познания по приемане, подреждане и съхраняване на съдебна документация; познания относно общата нормативна уредба на съдебната власт, работата на съдебната администрация (ЗСВ, ПАС, Етичен кодекс на съдебните служители); комуникационни и организационни умения, умения за работа с граждани и в екип.
  1. Начин на провеждане на конкурса и оценяване на кандидатите:
  • Първи етап – допускане по документи;
  • Втори етап – писмен тест;
  • Трети етап – практически изпит, който се провежда само за длъжността „съдебен секретар”. До трети етап се допускат само кандидатите, получили от втория етап оценка 4 и повече;
  • Четвърти етап – оценяване на кандидатите, допуснати до трети етап на конкурса – събеседване.
  1. Необходимите документи за участие в конкурса, които следва да бъдат представени лично от кандидата или чрез пълномощник /нотариално заверено пълномощно/:

При кандидатстване  за повече от една длъжност в рамките на този конкурс, медицинското свидетелство, удостоверението от службата по трудова медицина и документът удостоверяващ, че кандидатът не страда от психично заболяване могат да се фотокопират, да се заверят с подпис на кандидата и да се приложат към съответното заявление.

  1. Минимален размер на основното трудово възнаграждение – съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията на съдилищата по чл. 341, ал. 1 от ЗСВ.
  1. Списък на допуснатите и недопуснатите кандидати, както и датата, началния час и мястото на провеждане на конкурса ще бъдат обявени на информационното табло в съдебната палата и на интернет страницата на съда.
  1. Документите на кандидатите се приемат в гр. Русе, Съдебна палата, етаж 3, стая № 33, служба „Регистратура”, от 9.00 часа до 17.00 часа, в срок до 07.02.2024 г. включително.

Обявата е публикувана във вестник „Утро”, брой 15 /9843/ от 23.01.2024 г.

 

 

НИКОЛИНКА ЧОКОЕВА

Адм.ръководител-

председател ОС – Русе

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация