Стажант юристи
Встъпване в длъжност на стажант-юристите в Окръжен съд – Русе ще се състои на 28.11.2024 г. (четвъртък) от 11:30 ч.:
- Теодора Янкова Жоевска;
- Явор Яворов Иванов;
До 16:00 ч. на 27.11.2024 г. стажантите следва да потвърдят присъствието си за встъпването в длъжност, на телефон 082/881-332, +359 82 881 318 или e-mail: courtruse.press@gmail.com
На 28.11.2024 г. ще Ви очакваме в 11:15 ч. пред кабинета на административния секретар, етаж 3, стая 18.
Приемно време - /административен секретар – етаж 3, стая 18/: 9.30 – 10.30 и 15.30 – 16.30 часа.
УКАЗАНИЯ за стажант-юристите в Окръжен съд – Русе
- За започване на стаж в Министерството на правосъдието се представят следните документи:
- писмено заявление с посочени трите имена, единния граждански номер, съответно личния номер на чужденец, постоянния си адрес и телефон за връзка;
- нотариално заверено копие от диплома или уверение-оригинал за завършено висше образование по специалността "Право";
- свидетелство за съдимост;
- копие от документ за самоличност;
- копие от удостоверението за пребиваване - за гражданите на друга държава - членка на Европейския съюз.
- Документите за провеждане на юридически стаж се приемат от Министерството на правосъдието до 15 число на месеца, предшестващ неговото започване.
- За явяване на изпит за придобиване на юридическа правоспособност, стажант-юристът подава писмено заявление по приложения образец до Министъра на правосъдието, чрез председателя на съответния окръжен съд, към което прилага стажантска книжка, акт за встъпване и акт за напускане. Стажът се смята за приключен, ако стажантската книжка е надлежно заверена от съответния съд, прокуратура и следствена служба, адвокат или нотариус.
- МП провежда изпити съгласно чл.23, ал. 1 от Наредба № 1 от 1.02.2019 г. за придобиване на юридическа правоспособност.
Въпросник за изпита за придобиване на юридическа правоспособност.
Декларация за идентичност на имената.
Заповед за приемане на стажант-юристи.
Вътрешни правила за провеждане на стажа на стажант-юристите. Приложение 1. Приложение 2.