Указател за контакт
Ръководство
Н. Чокоева
Председател
С. Сирманов
Зам.председател
Съдии
Съдебен администратор
- ръководи работата на администрацията на окръжния съд.
- издава разпореждания, които са задължителни за съдебните служители.
- планира, организира и ръководи съдебните служители;
- отговаря за управлението на административната дейност на съда;
- осигурява организационната връзка между административния ръководител и администрацията на съда, както и между съдиите и администрацията на съда;
- организира разпределението на дейностите между отделните звена на администрацията на съда и изпълнението на задълженията на съдебните служители;
- въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, автоматизацията, снабдяването с оборудване и връзките с обществеността;
- създава условия за нормална и ефективна работа на съдебните служители;
- организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите в случаите, предвидени в този правилник;
- организира обучението на съдебните служители и повишаването на тяхната квалификация;
- следи за спазването на трудовата дисциплина и уплътняване на работното време;
- съгласува времето за ползване на отпуските от съдебните служители и тяхното персонално заместване от друг служител;
- участва в комисията по атестиране и предлага промяна в ранговете и трудовото им възнаграждение;
- предлага служителите за поощрение или за налагане на дисциплинарни наказания;
- ръководи работата по изготвянето на проекта за бюджет на съда и го представя за одобрение на административния ръководител на съда;
- ръководи и контролира снабдяването и оборудването на съда;
- контролира събирането на таксите от администрацията на съда;
- планира и контролира дейността по изграждането, поддържането и ремонта на съдебната сграда и другите сгради, стопанисвани от съда;
- изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на съда.

Т. Йорданова
Съдебен администратор
етаж 3, стая 18
+359 82 881 273, +359 878 825 487
Административен секретар
- подпомага съдебния администратор при изпълнение на функциите му.
- организира работата на съдебните заседатели и осъществява връзка с тях;
- приема жалби, сигнали и предложения;
- организира приема на граждани от председателя на съда;
- организира воденето и съхраняването на служебните досиета;
- поддържа библиотеката на съда;
- подрежда и съхранява всички документи, постъпващи в съда и изходящи от съда, които не се отнасят до образувани дела, като ги подрежда в следните папки: годишни доклади; статистически отчети; заповеди във връзка с административната дейност на съда; планове и проекти; писма на Висшия съдебен съвет (ВСС); писма и окръжни на Министерството на правосъдието; материали по избора и работата на съдебните заседатели; протоколи от общите събрания; жалби, сигнали и предложения; други книжа;
- изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени му от председателя на съда или от съдебния администратор.

Е. Корчева
Административен секретар
етаж 3, стая 18
+359 82 881 318
Съдебни помощници
Съдебният помощник:
- подпомага съдиите в тяхната работа;
- извършва проверка по редовността и допустимостта на жалбите, протестите и молбите за отмяна, като подпомага образуването на делата, следи за спазване на законоустановените срокове, на законовите изисквания относно съдържанието и основанието им, на изискванията за легитимация на страните;
- изготвя проекти на съдебни актове;
- проучва, анализира и обобщава практиката на ВАС и ВКС по различни въпроси;
- изготвя проекти на отговори по постъпили в съда писма и сигнали, за които се изискват специални правни знания;
- дава мнения по дела, изготвя доклади и становища по правни въпроси;
- изпълнява и други задачи, възложени от административния ръководител.
П. Стоянова, А. Абрашева, М. Трифонова
Етаж 3 Стая № 29
082 / 881 329
Финансова дейност и снабдяване
Звеното "Финансова дейност и снабдяване":
- подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси и опазване на паричните средства и стоково-материалните ценности;
- осъществява финансово-счетоводното обслужване на съда в съответствие със Закона за счетоводството и другите нормативни актове;
- разработва проект за годишния бюджет на съда;
- завежда, приключва и отчита бюджетните и набирателните сметки на съда;
- извършва плащанията във връзка с разходите на съда и възнагражденията на съдиите, служителите и съдебните заседатели;
- събира и отчита държавните такси; таксите на страните по изпълнителни дела, събирани от държавните съдебни изпълнители, се отнасят по отделна сметка;
- води на отчет всички фондове, както и движимото и недвижимото имущество на съда;
- осъществява материално-техническото снабдяване на съда с инвентар, организационна техника, консумативни материали и обзавеждане.

И. Досева
Главен счетоводител
етаж 2, стая 39
+359 82 881 289

А. Георгиева
Счетоводител-касиер-домакин
етаж 2, стая 38
+359 82 881 290
Стопанисване и управление на съдебното имущество
Звеното "Стопанисване и управление на съдебното имущество":
- подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор в управлението на помещенията на съда;
- ръководи екип от работници по поддръжка;
- отговаря за строителството, ремонта, използването и стопанисването на съдебните сгради, предоставени на съда;
- осъществява функции и изпълнява задачи по изготвянето на документация за провеждане на търгове, конкурси и обществени поръчки /откриване и провеждане на процедури/;
- следи за изпълнението на утвърдените с бюджета средства за инвестиции на съдебната власт, като периодически изготвя доклад за резултатите от дейността, както и за допуснатите нарушения на инвестиционния процес, при което предлага мерки за отстраняването им;
- организира дейността по противопожарната безопасност, по поддръжка на противопожарна известителна инсталация, СОТ, както и провеждането на инструктаж по безопасността на труда;
- участва в работата на комисии, създадени за провеждане на търгове и конкурси за определянето на изпълнители на проекти и СМР за обекти от съдебната система, както и за въвеждането им в експлоатация;

Е. Иванов
Управител сграда
етаж 1, стая 34
+359 82 881 234, +359 878 825 497
Информационно обслужване и статистика
Звеното "Информационно обслужване и статистика":
- подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор за въвеждането и поддържането на информационните и периферните системи в съда;
- отговаря за програмното и технологичното осигуряване на компютърната техника;
- осигурява интегрирането на информационните системи на съда в информационните системи на други ведомства;
- прави предложения за закупуване на нови и модернизиране на съществуващи програмни продукти, като извършва инсталирането и поддържането им;
- провежда обучение на съдиите и съдебните служители за работа с програмни продукти;
- организира публикуването на влезлите в сила актове на страницата на съда в интернет;
- подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор в събирането и обобщаването на статистическата информация;
- контролира точното отразяване на статистическата информация в деловодните книги и регистри;
- изготвя всички статистически форми в електронна форма, по образец и своевременно, изисквани от съдилищата, в сроковете по ЗСВ и ги изпраща на ВСС;
- изготвя и изпраща периодично (шестмесечно и годишно) на Висшия съдебен съвет и на Инспектората към Висшия съдебен съвет всички статистически формуляри.

Г. Георгиев
Системен администратор
етаж 2, стая 38А
+359 82 881 288, +359 878 825 490

Н. Ереева
Съдебен статистик
етаж 3, стая 31
+359 82 881 388

А. Генчева
Системен администратор
етаж 2, стая 38А
+359 82 881 244
Регистратура за класифицирана информация
Работно време
- от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване
Служба регистратура класифицирана информация:
- получава, създава, регистрира, обработва, съхранява, разпределя, предоставя и размножава класифицирана информация;
Работата с материали, съдържащи класифицирана информация, съхранявани в регистратурите, се извършва само в определеното работно време; изключение се допуска единствено с писмено разрешение на административния ръководител или упълномощено от него лице;
За регистратурата са осигурени отделни помещения, намиращи се в съответни на нивата на класификация на информацията зони за сигурност и защитени с необходимите по ЗЗКИ и правилника мерки за защита на класифицираната информация;

Завеждащ служба "Регистратура класифицирана информация"
Етаж 3 Стая № 31
082 / 881 344, 262
Регистратура
Работно време
- от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване
Служба регистратура:
- приема и регистрира входящата кореспонденция; във входящия дневник се описват всички документи и дела, постъпващи в съда.
- експедира изходящата кореспонденция; в изходящия дневник се описват всички изходящи от съда документи и дела.
- осигурява информация за получената и изпратената кореспонденция;
- води разносна книга; разносната книга съдържа информация за движението на документи между съда, прокуратурата и пощенските служби.
- Разпределя и направлява постъпилата поща;
- Изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени от председателя на съда и съдебния администратор.
С оглед осигуряване на ефективно производство по делата, Ви обръщаме внимание, че подаваните в регистратурата и в деловодството на Окръжен съд - Русе документи, следва да са написани четливо на хартия, в препоръчителен формат А4, при спазване на процесуалните закони, съгл. чл. 44, ал. 1 от ПАРОАВАС, а именно:
- подаваните искови молби, жалби и други документи, да отговарят на изискванията на чл. 55 от ПАРОАВАС, чл. 127, ал. 1 от ГПК и чл. 320, ал. 1, ал. 2 и ал. 4 от НПК, досежно точния адрес, БУЛСТАТ/ЕИК на юридическите лица и ЕГН на физическите лица.
- подаваните документи да комплектовани, а приложените към тях писмени доказателства, представените пълномощни, документи за внесени държавни такси, брой преписи и приложения към тях - подредени по позиции съгласно писмен опис в края на текста на съответния документ.

Г. Иванова, В. Петрова
Регистратура
етаж 3, стая 33
+359 82 881 333
Деловодство
Работно време
- от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване
Служба "Деловодство":
- Образува в дела разпределените по докладчици входящи документи;
- Извършва вписвания в съответните деловодни книги;
- Изготвя списък за призовките, изпраща призовките и съобщенията по делата, с изключение на тези по отложените дела;
- Подрежда новопостъпили документи към висящите дела;
- Следи за изтичане на процесуалните срокове, представя делата на съдиите докладчици и изпълнява техните указания;
- Организира и поддържа подреждането на делата в деловодството;
- Предоставя справки по делата;
- Подготвя и изпраща до съответната инстанция делата, по които са постъпили жалби;
- Предава в архива приключените дела;
- Поддържа календар за насрочените дела;
- Отразява в електронната папка съответния статус и местоположение на делото;
- Изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и определени със заповед на председателя на съда.
Съдебните служители дават справки на страните, на процесуалните им представители и на адвокатите за движението на делата.
Служба "Деловодство" включва всички деловодители в съда. Тя осигурява производството по висящи дела и влезли в сила съдебни актове.
От изходящите документи се оставят преписи, които се съхраняват към съответните съдебни дела или папки. На преписите се отбелязват имената на лицата, подписали съответния документ, и номерът, под който са изведени.

Р. Тончева, С. Атанасова
Гражданско отделение I инстанция
етаж 3, стая 31
+359 82 881 331

И. Георгиева, Е. Великова
Гражданско отделение II инстанция
етаж 3, стая 31
+359 82 881 344

Л. Маринова, В. Великова
Търговско отделение
етаж 3, стая 31
+359 82 881 346

Т. Николова, Д. Георгиева
Наказателно отделение I и II инстанция
етаж 3, стая 31
+359 82 881 343

А. Недева
Фирмено отделение
етаж 3, стая 33
+359 82 881 333
.jpg)
Т. Пейкова
Наказателно отделение I и II инстанция
етаж 3, стая 33
+359 82 881 389
Съдебни секретари
Съдебният секретар:
- съставя протоколи за откритите съдебни заседания;
- изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата по образец, номерира страниците, изготвя и поставя списъците за реда и часовете на разглеждане на делата пред съдебните зали и информационните табла;
- подрежда по реда на постъпването книжата от заседанията;
- изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите, закритите и разпоредителните заседания;
- съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и други, по определени образци;
- съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание по образец, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията;
- най-малко седем дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията докладчик;
- изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание;
- изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това с бележка, която съдържа дата и подпис, отстрани на определението, с което е наложена глобата;
- в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела - в деловодството;
- извършва и други дейности, указани в този правилник и възложени му от административния ръководител на съда или от съдебния администратор;

Е. Димитрова, М. Пейнова, С. Пеева, М. Цонева, В. Якимова
Съдебен секретар
етаж 2, стая 35
+359 82 881 285

Н. Неделчева, Д. Стоянова, И. Венкова, Д. Ботева
Съдебен секретар
етаж 2, стая 36
+359 82 881 286

Т. Недева
Съдебен секретар
етаж 3, стая 32
+359 82 881 379
Архив
Работно време
- от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване
Служба архив:
- приема от служба "Съдебно деловодство" свършените през предходната година дела и приключените деловодни книги;
- приема от административния секретар папките с документи по чл. 11, ал. 1, т. 7;
- води архивната книга;
- отговаря за съхраняването на предадените дела и документи;
- извършва всички видове справки по предадените дела, книги и документи;
- изпраща по разпореждане на съда архивираните дела на други органи и следи за срочното им връщане;
- отговаря за съхраняването на документите след изтичане на срока за съхраняване на делата;
- извършва преглеждане и унищожаване на делата с изтекъл срок на съхранение след подписване на протокол, изготвен от комисия, назначена със заповед на административния ръководител;
- извършва и други дейности, възложени от съдебния администратор и от председателя на съда, свързани с предадените в службата дела и документи.

Г. Великова, А. Минкова
етаж 3, стая 34
+359 82 881 334
Връчване на призовки и съдебни книжа
Работно време
- от 13:00ч до 14:00ч.
Служба връчване на призовки и съдебни книжа:
- отговаря за своевременното и законосъобразно връчване на призовките и съдебните книжа съгласно правилата на процесуалните закони.
- включва всички разносвачи на призовки и съдебни книжа.
- връчва призовките и съдебните книжа съгласно изискванията на процесуалните закони.
- връща с бележка върху тях за причините за невръчените призовки, както и връчените извън сроковете по процесуалните закони.
- удостоверява връчването с подпис на призовкаря, под който се изписват четливо трите му имена и датата на връчването.
- куриерите разнасят служебна поща и изпълняват възложените им от административния ръководител и от съдебния администратор задължения.

Служба по връчване на призовки и съдебни книжа
Етаж 1, Стая № 18
082 / 881 237
Обща администрация
И. Иванов
Телефонна централа
етаж 1
+359 82 881 300
С. Енчева
Експерт, връзки с обществеността
етаж 3, стая 32
+359 82 881 332, +359 878 405 223
Съдебна охрана /централен вход/
етаж 1
+359 82 881 241
Съдебни зали

ЗАЛА 6 - МРАМОРНА ЗАЛА
Намира се в централното фоайе на втория етаж
Достъп: Само през централните стълби и асансьора, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 7
Намира се в централното фоайе на втория етаж
Достъп: Само през централните стълби и асансьора, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 8
Намира се в централното фоайе на третия етаж
Достъп: Само през централните стълби и асансьора, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 9
Намира се в централното фоайе на третия етаж
Достъп: Само през централните стълби и асансьора, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 12
Намира се в източното крило на сградата на втория етаж
Достъп: Само през източните стълби, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 13
Намира се в западното крило на сградата на третия етаж
Достъп: Само през западните стълби, поради обособените зони за сигурност