C C C C A+ A A- X

Указател за контакт

Ръководство

А. Георгиева

И.Ф. Председател

С. Сирманов

Зам.председател

Съдебен администратор

  • ръководи работата на администрацията на окръжния съд.
  • издава разпореждания, които са задължителни за съдебните служители.
  • планира, организира и ръководи съдебните служители;
  • отговаря за управлението на административната дейност на съда;
  • осигурява организационната връзка между административния ръководител и администрацията на съда, както и между съдиите и администрацията на съда;
  • организира разпределението на дейностите между отделните звена на администрацията на съда и изпълнението на задълженията на съдебните служители;
  • въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, автоматизацията, снабдяването с оборудване и връзките с обществеността;
  • създава условия за нормална и ефективна работа на съдебните служители;
  • организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите в случаите, предвидени в този правилник;
  • организира обучението на съдебните служители и повишаването на тяхната квалификация;
  • следи за спазването на трудовата дисциплина и уплътняване на работното време;
  • съгласува времето за ползване на отпуските от съдебните служители и тяхното персонално заместване от друг служител;
  • участва в комисията по атестиране и предлага промяна в ранговете и трудовото им възнаграждение;
  • предлага служителите за поощрение или за налагане на дисциплинарни наказания;
  • ръководи работата по изготвянето на проекта за бюджет на съда и го представя за одобрение на административния ръководител на съда;
  • ръководи и контролира снабдяването и оборудването на съда;
  • контролира събирането на таксите от администрацията на съда;
  • планира и контролира дейността по изграждането, поддържането и ремонта на съдебната сграда и другите сгради, стопанисвани от съда;
  • изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на съда.

Т. Йорданова

Съдебен администратор

етаж 3, стая 18

+359 82 881 273, +359 878 825 487

Административен секретар

  • подпомага съдебния администратор при изпълнение на функциите му.
  • организира работата на съдебните заседатели и осъществява връзка с тях;
  • приема жалби, сигнали и предложения;
  • организира приема на граждани от председателя на съда;
  • организира воденето и съхраняването на служебните досиета;
  • поддържа библиотеката на съда;
  • подрежда и съхранява всички документи, постъпващи в съда и изходящи от съда, които не се отнасят до образувани дела, като ги подрежда в следните папки: годишни доклади; статистически отчети; заповеди във връзка с административната дейност на съда; планове и проекти; писма на Висшия съдебен съвет (ВСС); писма и окръжни на Министерството на правосъдието; материали по избора и работата на съдебните заседатели; протоколи от общите събрания; жалби, сигнали и предложения; други книжа;
  • изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени му от председателя на съда или от съдебния администратор.

Т. Филипова

Административен секретар

етаж 3, стая 18

+359 82 881 318

Съдебни помощници

Съдебният помощник:

  • подпомага съдиите в тяхната работа;
  • извършва проверка по редовността и допустимостта на жалбите, протестите и молбите за отмяна, като подпомага образуването на делата, следи за спазване на законоустановените срокове, на законовите изисквания относно съдържанието и основанието им, на изискванията за легитимация на страните;
  • изготвя проекти на съдебни актове;
  • проучва, анализира и обобщава практиката на ВАС и ВКС по различни въпроси;
  • изготвя проекти на отговори по постъпили в съда писма и сигнали, за които се изискват специални правни знания;
  • дава мнения по дела, изготвя доклади и становища по правни въпроси;
  • изпълнява и други задачи, възложени от административния ръководител.

П. Стоянова, А. Абрашева

Етаж 3 Стая № 29

082 / 881 329

Финансова дейност и снабдяване

Звеното "Финансова дейност и снабдяване":

  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси и опазване на паричните средства и стоково-материалните ценности;
  • осъществява финансово-счетоводното обслужване на съда в съответствие със Закона за счетоводството и другите нормативни актове;
  • разработва проект за годишния бюджет на съда;
  • завежда, приключва и отчита бюджетните и набирателните сметки на съда;
  • извършва плащанията във връзка с разходите на съда и възнагражденията на съдиите, служителите и съдебните заседатели;
  • събира и отчита държавните такси; таксите на страните по изпълнителни дела, събирани от държавните съдебни изпълнители, се отнасят по отделна сметка;
  • води на отчет всички фондове, както и движимото и недвижимото имущество на съда;
  • осъществява материално-техническото снабдяване на съда с инвентар, организационна техника, консумативни материали и обзавеждане.

А. Георгиева

Счетоводител-касиер-домакин

етаж 2, стая 38

+359 82 881 290

И. Досева

Главен счетоводител

етаж 2, стая 39

+359 82 881 289

Стопанисване и управление на съдебното имущество

Звеното "Стопанисване и управление на съдебното имущество":

  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор в управлението на помещенията на съда;
  • ръководи екип от работници по поддръжка;
  • отговаря за строителството, ремонта, използването и стопанисването на съдебните сгради, предоставени на съда;
  • осъществява функции и изпълнява задачи по изготвянето на документация за провеждане на търгове, конкурси и обществени поръчки /откриване и провеждане на процедури/;
  • следи за изпълнението на утвърдените с бюджета средства за инвестиции на съдебната власт, като периодически изготвя доклад за резултатите от дейността, както и за допуснатите нарушения на инвестиционния процес, при което предлага мерки за отстраняването им;
  • организира дейността по противопожарната безопасност, по поддръжка на противопожарна известителна инсталация, СОТ, както и провеждането на инструктаж по безопасността на труда;
  • участва в работата на комисии, създадени за провеждане на търгове и конкурси за определянето на изпълнители на проекти и СМР за обекти от съдебната система, както и за въвеждането им в експлоатация;

Е. Иванов

Управител сграда

етаж 1, стая 34

+359 82 881 234, +359 878 825 497

Информационно обслужване и статистика

Звеното "Информационно обслужване и статистика":

  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор за въвеждането и поддържането на информационните и периферните системи в съда;
  • отговаря за програмното и технологичното осигуряване на компютърната техника;
  • осигурява интегрирането на информационните системи на съда в информационните системи на други ведомства;
  • прави предложения за закупуване на нови и модернизиране на съществуващи програмни продукти, като извършва инсталирането и поддържането им;
  • провежда обучение на съдиите и съдебните служители за работа с програмни продукти;
  • организира публикуването на влезлите в сила актове на страницата на съда в интернет;
  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор в събирането и обобщаването на статистическата информация;
  • контролира точното отразяване на статистическата информация в деловодните книги и регистри;
  • изготвя всички статистически форми в електронна форма, по образец и своевременно, изисквани от съдилищата, в сроковете по ЗСВ и ги изпраща на ВСС;
  • изготвя и изпраща периодично (шестмесечно и годишно) на Висшия съдебен съвет и на Инспектората към Висшия съдебен съвет всички статистически формуляри.

Г. Георгиев

Системен администратор

етаж 2, стая 38А

+359 82 881 288, +359 878 825 490

Н. Ереева

Съдебен статистик

етаж 3, стая 31

+359 82 881 388

А. Генчева

Системен администратор

етаж 2, стая 38А

+359 82 881 244

Регистратура за класифицирана информация

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба регистратура класифицирана информация:

  • получава, създава, регистрира, обработва, съхранява, разпределя, предоставя и размножава класифицирана информация;

Работата с материали, съдържащи класифицирана информация, съхранявани в регистратурите, се извършва само в определеното работно време; изключение се допуска единствено с писмено разрешение на административния ръководител или упълномощено от него лице;
За регистратурата са осигурени отделни помещения, намиращи се в съответни на нивата на класификация на информацията зони за сигурност и защитени с необходимите по ЗЗКИ и правилника мерки за защита на класифицираната информация;

Завеждащ служба "Регистратура класифицирана информация"

Етаж 3 Стая № 31

082 / 881 344, 262

Регистратура

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба регистратура:

  • приема и регистрира входящата кореспонденция; във входящия дневник се описват всички документи и дела, постъпващи в съда.
  • експедира изходящата кореспонденция; в изходящия дневник се описват всички изходящи от съда документи и дела.
  • осигурява информация за получената и изпратената кореспонденция;
  • води разносна книга; разносната книга съдържа информация за движението на документи между съда, прокуратурата и пощенските служби.
  • Разпределя и направлява постъпилата поща;
  • Изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени от председателя на съда и съдебния администратор.

С оглед осигуряване на ефективно производство по делата, Ви обръщаме внимание, че подаваните в регистратурата и в деловодството на Окръжен съд - Русе документи, следва да са написани четливо на хартия, в препоръчителен формат А4, при спазване на процесуалните закони, съгл. чл. 44, ал. 1 от ПАРОАВАС, а именно:

  • подаваните искови молби, жалби и други документи, да отговарят на изискванията на чл. 55 от ПАРОАВАС, чл. 127, ал. 1 от ГПК и чл. 320, ал. 1, ал. 2 и ал. 4 от НПК, досежно точния адрес, БУЛСТАТ/ЕИК на юридическите лица и ЕГН на физическите лица.
  • подаваните документи да комплектовани, а приложените към тях писмени доказателства, представените пълномощни, документи за внесени държавни такси, брой преписи и приложения към тях - подредени по позиции съгласно писмен опис в края на текста на съответния документ.

Г. Иванова, В. Петрова

Регистратура

етаж 3, стая 33

+359 82 881 333

Деловодство

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба "Деловодство":

  • Образува в дела разпределените по докладчици входящи документи;
  • Извършва вписвания в съответните деловодни книги;
  • Изготвя списък за призовките, изпраща призовките и съобщенията по делата, с изключение на тези по отложените дела;
  • Подрежда новопостъпили документи към висящите дела;
  • Следи за изтичане на процесуалните срокове, представя делата на съдиите докладчици и изпълнява техните указания;
  • Организира и поддържа подреждането на делата в деловодството;
  • Предоставя справки по делата;
  • Подготвя и изпраща до съответната инстанция делата, по които са постъпили жалби;
  • Предава в архива приключените дела;
  • Поддържа календар за насрочените дела;
  • Отразява в електронната папка съответния статус и местоположение на делото;
  • Изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и определени със заповед на председателя на съда.

Съдебните служители дават справки на страните, на процесуалните им представители и на адвокатите за движението на делата.
Служба "Деловодство" включва всички деловодители в съда. Тя осигурява производството по висящи дела и влезли в сила съдебни актове.
От изходящите документи се оставят преписи, които се съхраняват към съответните съдебни дела или папки. На преписите се отбелязват имената на лицата, подписали съответния документ, и номерът, под който са изведени.

А. Недева

Фирмено отделение

етаж 3, стая 33

+359 82 881 379

Е. Илиева, Т. Николова

Наказателно отделение I и II инстанция

етаж 3, стая 31

+359 82 881 343

И. Георгиева, Е. Великова

Гражданско отделение II инстанция

етаж 3, стая 31

+359 82 881 344

Л. Маринова, Д. Георгиева

Търговско отделение

етаж 3, стая 31

+359 82 881 346

С. Иванова, Р. Тончева

Гражданско отделение I инстанция

етаж 3, стая 31

+359 82 881 331

Съдебни секретари

Съдебният секретар:

  • съставя протоколи за откритите съдебни заседания;
  • изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата по образец, номерира страниците, изготвя и поставя списъците за реда и часовете на разглеждане на делата пред съдебните зали и информационните табла;
  • подрежда по реда на постъпването книжата от заседанията;
  • изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите, закритите и разпоредителните заседания;
  • съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и други, по определени образци;
  • съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание по образец, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията;
  • най-малко седем дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията докладчик;
  • изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание;
  • изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това с бележка, която съдържа дата и подпис, отстрани на определението, с което е наложена глобата;
  • в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела - в деловодството;
  • извършва и други дейности, указани в този правилник и възложени му от административния ръководител на съда или от съдебния администратор;

Е. Димитрова, М. Пейнова, С. Пеева, М. Цонева, В. Якимова

Съдебен секретар

етаж 2, стая 35

+359 82 881 285

Н. Неделчева, Т. Недева, Д. Стоянова, И. Венкова

Съдебен секретар

етаж 2, стая 36

+359 82 881 286

Архив

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба архив:

  • приема от служба "Съдебно деловодство" свършените през предходната година дела и приключените деловодни книги;
  • приема от административния секретар папките с документи по чл. 11, ал. 1, т. 7;
  • води архивната книга;
  • отговаря за съхраняването на предадените дела и документи;
  • извършва всички видове справки по предадените дела, книги и документи;
  • изпраща по разпореждане на съда архивираните дела на други органи и следи за срочното им връщане;
  • отговаря за съхраняването на документите след изтичане на срока за съхраняване на делата;
  • извършва преглеждане и унищожаване на делата с изтекъл срок на съхранение след подписване на протокол, изготвен от комисия, назначена със заповед на административния ръководител;
  • извършва и други дейности, възложени от съдебния администратор и от председателя на съда, свързани с предадените в службата дела и документи.

Г. Великова, А. Минкова

етаж 3, стая 34

+359 82 881 334

Връчване на призовки и съдебни книжа

Работно време

  • от 13:00ч до 14:00ч.

Служба връчване на призовки и съдебни книжа:

  • отговаря за своевременното и законосъобразно връчване на призовките и съдебните книжа съгласно правилата на процесуалните закони.
  • включва всички разносвачи на призовки и съдебни книжа.
  • връчва призовките и съдебните книжа съгласно изискванията на процесуалните закони.
  • връща с бележка върху тях за причините за невръчените призовки, както и връчените извън сроковете по процесуалните закони.
  • удостоверява връчването с подпис на призовкаря, под който се изписват четливо трите му имена и датата на връчването.
  • куриерите разнасят служебна поща и изпълняват възложените им от административния ръководител и от съдебния администратор задължения.

Служба по връчване на призовки и съдебни книжа

Етаж 1, Стая № 18

082 / 881 237

Обща администрация

Й. Атанасов

Телефонна централа

етаж 1

+359 82 881 300

С. Енчева

Експерт, връзки с обществеността

етаж 3, стая 32

+359 82 881 332, +359 878 405 223

courtruse.press@gmail.com

Съдебна охрана /централен вход/

етаж 1

+359 82 881 241

Съдебни зали

ЗАЛА 12

Намира се в източното крило на сградата на втория етаж

Достъп: Само през източните стълби, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 13

Намира се в западното крило на сградата на третия етаж

Достъп: Само през западните стълби, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 6 - МРАМОРНА ЗАЛА

Намира се в централното фоайе на втория етаж

Достъп: Само през централните стълби и асансьора, поради обособените зони за сигурност

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация