C C C C A+ A A- X

Условия за участие в търг с тайно наддаване за отдаване под наем на част от недвижим имот

Дата на публикуване 14 септември 2021 Последна редакция 14 септември 2021 обяви и конкурси Отпечатай

УСЛОВИЯ ЗА УЧАСТИЕ В ТЪРГ С ТАЙНО НАДДАВАНЕ ЗА ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ НА ЧАСТ ОТ НЕДВИЖИМ ИМОТ - ПУБЛИЧНА ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ, находящ се в централното фоайе на Съдебната палата в гр. Русе, ул. „Александровска" №57 и представляващ място за монтиране на автомати за кафе, топли и студени напитки и пакетирани храни с площ 2 m2, за извършване на търговска дейност.

 

РАЗДЕЛ I

ОПИСАНИЕ НА ОБЕКТА

Част от недвижим имот -публична държавна собственост, находящ се в централното фоайе на Съдебната палата в гр. Русе, ул. „Александровска" №57 с обща наемна площ от 2 m2, за извършване на търговска дейност.

РАЗДЕЛ II

ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ НА ОБЕКТА, КОЙТО СЕ ОТДАВА ПОД НАЕМ

Място за монтиране на автомати за кафе, топли и студени напитки и пакетирани храни с площ 2 m2.

Използването на обекта е съобразно неговото предназначение и това няма да препятства осъществяване на дейността на Съдебната палата - гр. Русе. Работното време е в рамките на работното време на Съдебна палата - гр. Русе, като охраната на обекта е за сметка на наемателя.

РАЗДЕЛ III

УСЛОВИЯ ЗА УЧАСТИЕ В ТЪРГА. ИЗИСКВАНИЯ ПРИ ИЗГОТВЯНЕТО И ПРЕДСТАВЯНЕТО НА ЗАЯВЛЕНИЯТА

Право на участие в търга имат физически или юридически лица, регистрирани по Търговския закон.

  1. Специфични изисквания към кандидатите.
    • Кандидатите да притежават сертификат за произхода на продуктите, с които работят машините – кафе, чай, мляко, какао, захар и др.;
    • Задължително условие е машините на кандидата да са автомати за кафе, топли и студени напитки, закуски и пакетирани хранителни продукти;
    • Отдаваната под наем площ да се ползва съгласно предназначението си и да не се възпрепятства осъществяването на дейностите, за които е предоставена сградата;
    • Машината за кафе да е пълен автомат с автоматично поставяне на чаша, захар и бъркалка.
    • Машините да са настроени да приемат монети от 5 ст. до 2 лв. включително, емитирани от БНБ;
    • Машините да са настроени да връщат ресто;
    • Машините да се поддържат в техническа изправност и добро хигиенично състояние;
    • Да са заредени редовно с консумативи, отговарящи на изискванията на Закона за храните;
    • Свързването на машината към водопроводната и електрическа инсталации е за сметка на наемателя;
    • Разходите за вода и електроенергия се отчитат от междинни електромер и водомер, закупени и монтирани от наемателя.
  2. Всеки участник може да представи едно заявление за участие в търга, изготвено в съответствие с условията на тръжната документацията. Всички разходи за подготовка и участие в търга са за сметка на участниците. Представените заявления за участие в търга не се връщат.
  3. Представянето на заявления за участие в търга задължава участниците да приемат напълно всички изисквания и условия, посочени в тази документация. Поставянето на различни от тези условия и изисквания от страна на участника не ангажират по никакъв начин наемодателя.
  4. За разглеждане и класиране ще бъдат приети само заявления, които отговарят на нормативните изисквания, както и условията и изискванията, предвидени в настоящата документация:

4.1. Заявленията трябва да бъдат представени в каб. № 33 „Регистратура“ на Окръжен съд – Русе на ет. 3 на Съдебна палата в гр. Русе, ул. „Александровска“ № 57, до 17.00 часа на 30-ия ден, считано от деня следващ датата на публикуване на обявата за провеждане на търга в два национални ежедневника /до 14.10.2021 г. включително/: от участника лично или от негов представител, изпратени по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка, като върху плика се посочва адрес за кореспонденция, телефон и по възможност факс и електронен адрес. Възложителят по договора не носи отговорност за получаване на заявления в случай, че се използва друг начин за представяне.

  1. Заявлението и всички останали документи към него трябва да бъдат представени в запечатан, непрозрачен плик. Ценовото предложение се поставя в отделен, запечатан,
    непрозрачен плик, поставен в плика със заявлението за участие.

        6.Всички заявления се представят на български език без зачерквания и поправки, както следва:

6.1. Върху големия плик трябва да бъде отбелязана следната информация:

  • Адрес: Окръжен съд – гр.Русе, ул. „ Александровска " № 57;
  • Име, адрес, телефон и факс на участника;
  • Следното означение: „За участие в търг с тайно наддаване за отдаване под наем на част от недвижим имот - публична държавна собственост, находящ се в централното фоайе на Съдебната палата в гр. Русе, ул. „Александровска" № 57 и представляващ място за монтиране на автомати за кафе, топли и студени напитки и пакетирани храни с площ 2 m2, за извършване на търговска дейност.";

         6.2.   Ценовото предложение се поставя в големия плик и се надписва както следва:

  • Име на участника;
  • Следния надпис: „Предлагана цена"

Предложената наемна цена следва да бъде посочена с включен ДДС. Ако цената е изписана цифром и словом и е налице различие между сумите, ще се вземе предвид изписаната с думи стойност.

  1. При приемане на заявлението за участие върху плика се отбелязват поредния номер, датата и часът на получаването и посочените данни се записват във входящ регистър, за което на приносителя се издава документ.
  2. Възложителят по договора не се счита отговорен, за каквато и да е компенсация по отношение на участниците, чиито заявления не са приети, нито в случаите, при които взима решение да не сключва договор за наем.

РАЗДЕЛ IV

ДЕПОЗИТ ЗА УЧАСТИЕ В ТЪРГА

  1. Депозитът за участие в търга е парична сума в размер на 150 (сто и петдесет) лева, която се внася по сметка на Окръжен съд – гр. Русе в Райфайзенбанк ЕАД, Русе – IBAN: BG68 RZBB 9155 3320 0646 02, BIC:RZBBBGSF, най-късно до изтичане на срока за подаване на заявленията.

Постъпването на сумата се удостоверява чрез получаване на потвърждение от страна на банката за извършването на банковия превод.

В плика със заявлението се прилага оригинален платежен документ за внесен депозит, издаден от банката, чрез която е извършен превода.

Внесеният депозит не се олихвява. Всички разноски по депозита са за сметка на участника в търга.

Заявления от участници, които не са внесли депозит за участие в търга няма да бъдат разглеждани.

  1. Депозитът за участие в търга се задържа от Окръжен съд – гр. Русе, когато:
  • участник оттегли заявлението си след изтичане на срока за подаването му;
  • по вина на участника, определен за спечелил търга не се сключи договор за

наем.

  1. Депозитът се освобождават както следва:
  • Депозитът на участника, определен за спечелил търга, се освобождава в срок от 5 работни дни от датата на сключване на договора за наем;
  • Депозитите на останалите участници се освобождават в срок до 7 работни дни от датата на сключване на договора за наем с участника спечелил търга.

3.3. При прекратяване на процедурата за провеждане на търга с тайно наддаване, депозитите на всички участници се освобождават в срок от 10 работни дни от прекратяване на процедурата.

Окръжен съд – гр. Русе освобождава депозитите без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.

Депозитите се превеждат по банковите сметки, посочени от участниците в Приложение  - Информация за кандидата.

РАЗДЕЛ V

НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ

в големия плик са поставят следните документи:

  1. Заявление за участие в търга (по образец);
  2. Ценово предложение, поставено в запечатан плик;
  3. Удостоверение за актуално състояние на фирмата, издадено от Агенция по вписванията – Търговски регистър с дата, предхождаща датата на провеждане на търга с не повече от три месеца (оригинал или заверено копие);
  4. Удостоверение, че кандидатът не е обявен в несъстоятелност, както и че по отношение на него няма висящо производство по несъстоятелност, издадено от съответния Окръжен съд, с дата, предхождаща датата на провеждане на търга с не повече от месец. (оригинал или заверено копие);
  5. Информация за кандидата (по образец);
  6. Свидетелство за съдимост на управляващия/управляващите (оригинал или нотариално заверено копие);

 

  1. Документ за наличие или липса на задължения на кандидата към държавата и общината по смисъла на чл.162, ал.2 от ДОПК (оригинал или заверено копие);
  2. Декларация по § 1, т. 15 от Допълнителните разпоредби на ЗПКОНПИ;
  3. Декларация за приемане на клаузите на договора (по образец);
  4. Декларация за оглед (по образец);
  5. Декларация за липса на свързаност, съгл. чл. 19а от Закона за държавната собственост;
  6. Документ за внесен депозит за участие в търга (оригинал);
  7. Копие от документ за закупени тръжни книжа. Сумата не подлежи на връщане независимо от резултатите на търга;
  8. Нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява участника в търга(оригинал), ако документите, подадени със заявлението не са подписани от управителя (управителния орган) лично;
  9. Списък на всички приложени документи, подписан от участника..

Забележка: Лицата, които са упълномощени от кандидатите, подали заявление за участие, се легитимират пред тръжната комисия с представяне на документ за самоличност и документ, удостоверяващ представителната власт.

Когато участник в търга представя заверено от него копие от документите, трябва да е положил своя подпис и печат върху тях и при поискване е длъжен да представи оригиналите на комисията за сравнение.

Документите трябва да са с дата на издаване, предшестваща подаването им
със заявлението за участие не повече от шест месеца или да са в срока на тяхната
валидност, когато такава изрично е записана в тях.                          

РАЗДЕЛ VI

ЦЕНОВО ПРЕДЛОЖЕНИЕ

  1. Всеки участник в търга има право да представи едно ценово предложение.
  2. В ценовото си предложение участникът трябва да посочи месечна наемна цена, не по-ниска от обявената първоначална месечна наемна цена.
  3. Ценовото предложение следва да бъде подписано и подпечатано от законния или упълномощен представител на участника.

РАЗДЕЛ VII

НАЕМНА ЦЕНА И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ

  1. Участникът е единствено отговорен за евентуални допуснати грешки или пропуски в изчисленията на предложеното от него ценово предложение.
  2. Плащанията на наемната цена се извършват в български лева в сроковете и условията, посочени в договора за наем.

РАЗДЕЛ VIII

КЛАСИРАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЯТА

  1. Разглеждането и класирането на заявленията се извършва от комисия, назначена със заповед № 398/10.09.2021 г. на Административния ръководител на Окръжен съд – гр. Русе.
  2. Заявленията за участие в търга се отварят в 10.00 часа на 7-ия ден след изтичането на срока за тяхното подаване в сградата на Съдебна палата, гр. Русе, ул. „Александровска" №57, ет. 2, съдебна зала № 7 /21.10.2021 г./. Когато 7-ият ден изтича в неприсъствен ден, за ден за отваряне на заявленията се приема първият следващ присъствен ден.
  3. Търгът се провежда само в случай, че присъстват всички членове на комисията.
  4. Търгът с тайно наддаване може да се проведе, в случай че поне един кандидат е подал заявление за участие, отговарящо на нормативните и тръжните условия за провеждане на търга.
  5. В деня на провеждането на търга комисията разпечатва подадените пликове по реда на постъпването им и се запознава с редовността на подадените документи.
  6. Комисията отбелязва в протокола за разглеждане и класиране на ценовите предложения входящите номера на заявленията за участие в търга, имената или наименованията на участниците, платежните документи за внесения депозит, както и другите обстоятелства по редовността на подадените документи и предложените цени.
  7. Участниците в търга или техни упълномощени представители могат да присъстват при отваряне и разглеждане на ценовите предложения пред комисията.
  8. Критерий за оценка на предложенията е най-високата предложена месечна наемна цена.
  9. Редовно подадените заявления се класират според размера на предложената месечна наемна цена на обекта. В случай, че двама или повече кандидати са предложили еднаква най-висока цена, председателят на комисията обявява резултата, който се вписва в протокола. Председателят на тръжната комисия уведомява писмено или по факс тези кандидати за деня и часа на провеждане на явния търг между тях. Явният търг се провежда по реда на чл. 47-50 от Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост, като наддаването започва от предложената от тези участници цена със стъпка на наддаване 10 на сто от тази цена. Резултатите от търга се отразяват в протокола на тръжната комисия.
  10. Въз основа на резултатите от търга, в 7- дневен срок от датата на провеждането му, Административният ръководител на Окръжен съд – гр. Русе издава заповед, с която определя участника спечелил търга, цената и условията на плащането.
  11. Заповедта по предходната точка се съобщава на участниците в търга по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
  12. Заинтересованите участници могат да обжалват заповедта за определяне на участник, спечелил търга с тайно наддаване, по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

РАЗДЕЛ IX

ОСНОВАНИЯ ЗА НЕДОПУСКАНЕ ДО УЧАСТИЕ В ТЪРГА

  1. Не се разглежда заявление на участник, което:
  • е постъпило в незапечатан или прозрачен плик;
  • е постъпило в плик с нарушена цялост, нечетливо или с поправки;
  • е постъпило след изтичане на крайния срок.
  1. Не се разглежда ценовото предложение на участник, който:
  • не е представил със заявлението за участие някой от документите, изискуеми в документацията;
  • е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност;
  • е в производство по ликвидация;
  • е осъден с влязла в сила присъда (прилага се за лицата, които представляват юридическо лице);
  • има парични задължения към държавата или към общината по смисъла на чл.162, ал.2 от ДОПК;
  • член на управителен или контролен орган на кандидата, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от Допълнителните разпоредби на ЗПКОНПИ;
  • е свързано лице по смисъла на чл. 19а от ЗДС

РАЗДЕЛ X

СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ЗА НАЕМ

  1. Договорът за отдаване под наем на обекта се сключва въз основа на влязлата в сила заповед за определяне на участник, спечелил търга с тайно наддаване, в 7-дневен срок и след представяне на надлежен документ за платена гаранция за изпълнение на договора в размер на удвоена месечна наемна вноска.
  2. В случай, че по вина на спечелилия търга участник не бъде сключен договора за наем, се приема, че същият се е отказал от сключването на сделката. В този случай организиращият процедурата може да прекрати търга или да определи за наемател участника, предложил следващата по размер цена.

РАЗДЕЛ XI

ДРУГИ

  1. Всички срокове в настоящата тръжна документация се изчисляват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
  2. За всички неуредени в настоящата тръжна документация въпроси се прилагат съответните разпоредби на Правилника за прилагане на Закона за държавната собственост.
  3. Откриването на настоящата процедура и отправянето на покана не задължава наемодателят да сключи договор за наем.
  4. Наемодателят не дължи каквото и да е обезщетение на участниците, чиито заявления не са приети, нито в случаите, при които взима решение да не сключва договор.
  5. В случай на необходимост, наемодателят си запазва възможността да изменя документацията, за което всички лица, които са я закупили, ще бъдат своевременно уведомени.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация