C C C C A+ A A- X

Указател за контакт

Гражданско отделение

Н. Чокоева

Председател на Окръжен съд Русе

М. Петров

Зам. председател на Гражданско отделение

А. Гавраилова

съдия

Т. Черкезова

съдия

Г. Магардичиян

съдия

В. Петков

съдия

А. Атанасова

съдия

В. Караджова

съдия

Търговско отделение

С. Павлова

съдия

Й. Дамаскинов

съдия

М. Велкова

съдия

П. Тараланска

съдия

Наказателно отделение

Р. Герасимова

Зам. председател на Наказателно отделение

С. Сирманов

съдия

М. Пейчева

съдия

Р. Радославова

съдия

А. Иванов

съдия

П. Дочев

съдия

Я. Влахов

съдия

М. Йорданов

съдия

Съдебен администратор

  • ръководи работата на администрацията на окръжния съд.
  • издава разпореждания, които са задължителни за съдебните служители.
  • планира, организира и ръководи съдебните служители;
  • отговаря за управлението на административната дейност на съда;
  • осигурява организационната връзка между административния ръководител и администрацията на съда, както и между съдиите и администрацията на съда;
  • организира разпределението на дейностите между отделните звена на администрацията на съда и изпълнението на задълженията на съдебните служители;
  • въвежда програмни решения по дългосрочното планиране, бюджетната политика, финансите, автоматизацията, снабдяването с оборудване и връзките с обществеността;
  • създава условия за нормална и ефективна работа на съдебните служители;
  • организира провеждането на конкурси за назначаване на съдебните служители и участва в комисиите по провеждането на конкурсите в случаите, предвидени в този правилник;
  • организира обучението на съдебните служители и повишаването на тяхната квалификация;
  • следи за спазването на трудовата дисциплина и уплътняване на работното време;
  • съгласува времето за ползване на отпуските от съдебните служители и тяхното персонално заместване от друг служител;
  • участва в комисията по атестиране и предлага промяна в ранговете и трудовото им възнаграждение;
  • предлага служителите за поощрение или за налагане на дисциплинарни наказания;
  • ръководи работата по изготвянето на проекта за бюджет на съда и го представя за одобрение на административния ръководител на съда;
  • ръководи и контролира снабдяването и оборудването на съда;
  • контролира събирането на таксите от администрацията на съда;
  • планира и контролира дейността по изграждането, поддържането и ремонта на съдебната сграда и другите сгради, стопанисвани от съда;
  • изпълнява и други задължения, възложени му от административния ръководител на съда.

М. Цонева

Съдебен администратор

етаж 3, стая 18

+359 82 881 277

Административен секретар

  • подпомага съдебния администратор при изпълнение на функциите му.
  • организира работата на съдебните заседатели и осъществява връзка с тях;
  • приема жалби, сигнали и предложения;
  • организира приема на граждани от председателя на съда;
  • организира воденето и съхраняването на служебните досиета;
  • поддържа библиотеката на съда;
  • подрежда и съхранява всички документи, постъпващи в съда и изходящи от съда, които не се отнасят до образувани дела, като ги подрежда в следните папки: годишни доклади; статистически отчети; заповеди във връзка с административната дейност на съда; планове и проекти; писма на Висшия съдебен съвет (ВСС); писма и окръжни на Министерството на правосъдието; материали по избора и работата на съдебните заседатели; протоколи от общите събрания; жалби, сигнали и предложения; други книжа;
  • изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени му от председателя на съда или от съдебния администратор.

Е. Корчева

Административен секретар

етаж 3, стая 18

+359 82 881 318

Съдебни помощници

Съдебният помощник:

  • подпомага съдиите в тяхната работа;
  • извършва проверка по редовността и допустимостта на жалбите, протестите и молбите за отмяна, като подпомага образуването на делата, следи за спазване на законоустановените срокове, на законовите изисквания относно съдържанието и основанието им, на изискванията за легитимация на страните;
  • изготвя проекти на съдебни актове;
  • проучва, анализира и обобщава практиката на ВАС и ВКС по различни въпроси;
  • изготвя проекти на отговори по постъпили в съда писма и сигнали, за които се изискват специални правни знания;
  • дава мнения по дела, изготвя доклади и становища по правни въпроси;
  • изпълнява и други задачи, възложени от административния ръководител.

П. Стоянова, А. Абрашева, М. Трифонова

Етаж 3 Стая № 29

082 / 881 329

Финансова дейност и снабдяване

Звеното "Финансова дейност и снабдяване":

  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор за правилното и законосъобразно използване на финансовите ресурси и опазване на паричните средства и стоково-материалните ценности;
  • осъществява финансово-счетоводното обслужване на съда в съответствие със Закона за счетоводството и другите нормативни актове;
  • разработва проект за годишния бюджет на съда;
  • завежда, приключва и отчита бюджетните и набирателните сметки на съда;
  • извършва плащанията във връзка с разходите на съда и възнагражденията на съдиите, служителите и съдебните заседатели;
  • събира и отчита държавните такси; таксите на страните по изпълнителни дела, събирани от държавните съдебни изпълнители, се отнасят по отделна сметка;
  • води на отчет всички фондове, както и движимото и недвижимото имущество на съда;
  • осъществява материално-техническото снабдяване на съда с инвентар, организационна техника, консумативни материали и обзавеждане.

А. Георгиева

Главен счетоводител

етаж 2, стая 39

+359 82 881 289

И. Досева

Счетоводител-касиер-домакин

етаж 2, стая 38

+359 82 881 290

Стопанисване и управление на съдебното имущество

Звеното "Стопанисване и управление на съдебното имущество":

  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор в управлението на помещенията на съда;
  • ръководи екип от работници по поддръжка;
  • отговаря за строителството, ремонта, използването и стопанисването на съдебните сгради, предоставени на съда;
  • осъществява функции и изпълнява задачи по изготвянето на документация за провеждане на търгове, конкурси и обществени поръчки /откриване и провеждане на процедури/;
  • следи за изпълнението на утвърдените с бюджета средства за инвестиции на съдебната власт, като периодически изготвя доклад за резултатите от дейността, както и за допуснатите нарушения на инвестиционния процес, при което предлага мерки за отстраняването им;
  • организира дейността по противопожарната безопасност, по поддръжка на противопожарна известителна инсталация, СОТ, както и провеждането на инструктаж по безопасността на труда;
  • участва в работата на комисии, създадени за провеждане на търгове и конкурси за определянето на изпълнители на проекти и СМР за обекти от съдебната система, както и за въвеждането им в експлоатация;

Е. Иванов

Управител сграда

етаж 1, стая 34

+359 82 881 234, +359 878 825 497

Информационно обслужване и статистика

Звеното "Информационно обслужване и статистика":

  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор за въвеждането и поддържането на информационните и периферните системи в съда;
  • отговаря за програмното и технологичното осигуряване на компютърната техника;
  • осигурява интегрирането на информационните системи на съда в информационните системи на други ведомства;
  • прави предложения за закупуване на нови и модернизиране на съществуващи програмни продукти, като извършва инсталирането и поддържането им;
  • провежда обучение на съдиите и съдебните служители за работа с програмни продукти;
  • организира публикуването на влезлите в сила актове на страницата на съда в интернет;
  • подпомага административния ръководител на съда и съдебния администратор в събирането и обобщаването на статистическата информация;
  • контролира точното отразяване на статистическата информация в деловодните книги и регистри;
  • изготвя всички статистически форми в електронна форма, по образец и своевременно, изисквани от съдилищата, в сроковете по ЗСВ и ги изпраща на ВСС;
  • изготвя и изпраща периодично (шестмесечно и годишно) на Висшия съдебен съвет и на Инспектората към Висшия съдебен съвет всички статистически формуляри.

Г. Георгиев

Системен администратор

етаж 2, стая 38А

+359 82 881 288, +359 878 825 490

Н. Ереева

Съдебен статистик

етаж 3, стая 32

+359 82 881 388

А. Генчева

Системен администратор

етаж 2, стая 38А

+359 82 881 244

Регистратура за класифицирана информация

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба регистратура класифицирана информация:

  • получава, създава, регистрира, обработва, съхранява, разпределя, предоставя и размножава класифицирана информация;

Работата с материали, съдържащи класифицирана информация, съхранявани в регистратурите, се извършва само в определеното работно време; изключение се допуска единствено с писмено разрешение на административния ръководител или упълномощено от него лице;
За регистратурата са осигурени отделни помещения, намиращи се в съответни на нивата на класификация на информацията зони за сигурност и защитени с необходимите по ЗЗКИ и правилника мерки за защита на класифицираната информация;

Завеждащ служба "Регистратура класифицирана информация"

Етаж 3 Стая № 31

082 / 881 331, 262

Регистратура

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба регистратура:

  • приема и регистрира входящата кореспонденция; във входящия дневник се описват всички документи и дела, постъпващи в съда.
  • експедира изходящата кореспонденция; в изходящия дневник се описват всички изходящи от съда документи и дела.
  • осигурява информация за получената и изпратената кореспонденция;
  • води разносна книга; разносната книга съдържа информация за движението на документи между съда, прокуратурата и пощенските служби.
  • Разпределя и направлява постъпилата поща;
  • Изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и административното обслужване, възложени от председателя на съда и съдебния администратор.

С оглед осигуряване на ефективно производство по делата, Ви обръщаме внимание, че подаваните в регистратурата и в деловодството на Окръжен съд - Русе документи, следва да са написани четливо на хартия, в препоръчителен формат А4, при спазване на процесуалните закони, съгл. чл. 44, ал. 1 от ПАРОАВАС, а именно:

  • подаваните искови молби, жалби и други документи, да отговарят на изискванията на чл. 55 от ПАРОАВАС, чл. 127, ал. 1 от ГПК и чл. 320, ал. 1, ал. 2 и ал. 4 от НПК, досежно точния адрес, БУЛСТАТ/ЕИК на юридическите лица и ЕГН на физическите лица.
  • подаваните документи да комплектовани, а приложените към тях писмени доказателства, представените пълномощни, документи за внесени държавни такси, брой преписи и приложения към тях - подредени по позиции съгласно писмен опис в края на текста на съответния документ.

В. Петрова, С. Пеева

Регистратура

етаж 3, стая 33

+359 82 881 333

Деловодство

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба "Деловодство":

  • Образува в дела разпределените по докладчици входящи документи;
  • Извършва вписвания в съответните деловодни книги;
  • Изготвя списък за призовките, изпраща призовките и съобщенията по делата, с изключение на тези по отложените дела;
  • Подрежда новопостъпили документи към висящите дела;
  • Следи за изтичане на процесуалните срокове, представя делата на съдиите докладчици и изпълнява техните указания;
  • Организира и поддържа подреждането на делата в деловодството;
  • Предоставя справки по делата;
  • Подготвя и изпраща до съответната инстанция делата, по които са постъпили жалби;
  • Предава в архива приключените дела;
  • Поддържа календар за насрочените дела;
  • Отразява в електронната папка съответния статус и местоположение на делото;
  • Изпълнява и други задължения, свързани с документооборота и определени със заповед на председателя на съда.

Съдебните служители дават справки на страните, на процесуалните им представители и на адвокатите за движението на делата.
Служба "Деловодство" включва всички деловодители в съда. Тя осигурява производството по висящи дела и влезли в сила съдебни актове.
От изходящите документи се оставят преписи, които се съхраняват към съответните съдебни дела или папки. На преписите се отбелязват имената на лицата, подписали съответния документ, и номерът, под който са изведени.

И, Георгиева, Р. Тончева

Гражданско отделение

етаж 3, стая 31

+359 82 881 331

Е. Великова, С. Атанасова

Гражданско отделение

етаж 3, стая 31

+359 82 881 344

Л. Маринова, С. Чауш

Търговско отделение

етаж 3, стая 31

+359 82 881 346

Т. Николова, Д. Георгиева, Т. Пейкова

Наказателно отделение

етаж 3, стая 31

+359 82 881 343

А. Недева

Фирмено отделение

етаж 3, стая 33

+359 82 881 333

Съдебни секретари

Съдебният секретар:

  • съставя протоколи за откритите съдебни заседания;
  • изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата по образец, номерира страниците, изготвя и поставя списъците за реда и часовете на разглеждане на делата пред съдебните зали и информационните табла;
  • подрежда по реда на постъпването книжата от заседанията;
  • изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите, закритите и разпоредителните заседания;
  • съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на експерти, свидетели, съдебни заседатели и други, по определени образци;
  • съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание по образец, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията;
  • най-малко седем дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията докладчик;
  • изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание;
  • изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това с бележка, която съдържа дата и подпис, отстрани на определението, с което е наложена глобата;
  • в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела - в деловодството;
  • извършва и други дейности, указани в този правилник и възложени му от административния ръководител на съда или от съдебния администратор;

Е. Димитрова, М. Пейнова, В. Якимова, К. Милкова

Съдебен секретар

етаж 2, стая 35

+359 82 881 285

Н. Неделчева, Д. Стоянова, И. Венкова, И. Иванова

Съдебен секретар

етаж 2, стая 36

+359 82 881 286

Т. Недева, Д. Ботева, Ц, Цолова

Съдебен секретар

етаж 2, стая 34

+359 82 881 284

Архив

Работно време

  • от 9:00ч до 17:00ч. без прекъсване

Служба архив:

  • приема от служба "Съдебно деловодство" свършените през предходната година дела и приключените деловодни книги;
  • приема от административния секретар папките с документи по чл. 11, ал. 1, т. 7;
  • води архивната книга;
  • отговаря за съхраняването на предадените дела и документи;
  • извършва всички видове справки по предадените дела, книги и документи;
  • изпраща по разпореждане на съда архивираните дела на други органи и следи за срочното им връщане;
  • отговаря за съхраняването на документите след изтичане на срока за съхраняване на делата;
  • извършва преглеждане и унищожаване на делата с изтекъл срок на съхранение след подписване на протокол, изготвен от комисия, назначена със заповед на административния ръководител;
  • извършва и други дейности, възложени от съдебния администратор и от председателя на съда, свързани с предадените в службата дела и документи.

Г. Великова, А. Минкова

етаж 3, стая 34

+359 82 881 334

Връчване на призовки и съдебни книжа

Работно време

  • от 13:00ч до 14:00ч.

Служба връчване на призовки и съдебни книжа:

  • отговаря за своевременното и законосъобразно връчване на призовките и съдебните книжа съгласно правилата на процесуалните закони.
  • включва всички разносвачи на призовки и съдебни книжа.
  • връчва призовките и съдебните книжа съгласно изискванията на процесуалните закони.
  • връща с бележка върху тях за причините за невръчените призовки, както и връчените извън сроковете по процесуалните закони.
  • удостоверява връчването с подпис на призовкаря, под който се изписват четливо трите му имена и датата на връчването.
  • куриерите разнасят служебна поща и изпълняват възложените им от административния ръководител и от съдебния администратор задължения.

Служба по връчване на призовки и съдебни книжа

Етаж 1, Стая № 14

082 / 881 237

Обща администрация

А. Петрова

Връзки с обществеността

етаж 3, стая 22

+359 82 881 332, +359 878 405 223

courtruse.press@gmail.com

И. Иванов

Техник АТЦ

етаж 1

+359 82 881 300

Съдебна охрана /централен вход/

етаж 1

+359 82 881 241

Съдебни зали

ЗАЛА 6 - МРАМОРНА ЗАЛА

Намира се в централното фоайе на втория етаж

Достъп: Само през централните стълби и асансьора, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 12

Намира се в източното крило на сградата на втория етаж

Достъп: Само през източните стълби, поради обособените зони за сигурност

ЗАЛА 13

Намира се в западното крило на сградата на третия етаж

Достъп: Само през западните стълби, поради обособените зони за сигурност

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация